Erzurum Tarım ve Orman Müdürlüğü, çiftçilerin yüzde 33 amonyum nitrat gübresini 30 Mayıs 2026 tarihine kadar tarımsal faaliyetlerde kullanabileceğini duyurdu. Kurumdan yapılan açıklamada, Türkiye’nin çevresinde yaşanan savaşların tarımsal üretim üzerindeki olumsuz etkileri göz önünde bulundurularak üretimde yaşanabilecek kayıpların önüne geçmek amacıyla yeni düzenlemelerin hayata geçirildiği belirtildi. Açıklamada, tarımsal üretimin sürdürülebilirliğini sağlamak, ülke ekonomisinde döviz kaybını önlemek ve çiftçilerin girdi maliyetlerini azaltmak hedefiyle yüzde 33 Amonyum Nitrat gübresinin kontrollü kullanımına izin verildiği ifade edildi. Gübre Takip Sistemi kapsamında denetimli şekilde uygulanacak düzenleme doğrultusunda, yüzde 33 amonyum nitrat gübresinin 30 Mayıs 2026 tarihine kadar çiftçiler tarafından tarımsal üretimde kullanılabileceği bildirildi. Yetkililer, uygulamanın hem üreticilerin maliyet yükünü hafifletmeyi hem de tarımsal üretimde sürekliliği sağlamayı amaçladığını vurguladı.



