İçişleri Bakanlığı, okullarda güvenliği artırmak amacıyla kapsamlı bir “Yeni Güvenlik Modeli” uygulamasını devreye alıyor. İçişleri Bakanı Mustafa Çiftçi, yapılan yeni düzenlemeyle okul güvenliğinin baştan sona yenileneceğini açıkladı.
Bakanlık tarafından hazırlanan yeni model kapsamında öğrencilerin daha güvenli bir eğitim ortamında bulunması hedeflenirken, okul çevreleri ve giriş-çıkışlarda denetimlerin artırılacağı bildirildi.
Yeni güvenlik modelinde 7 temel başlık öne çıkıyor. Bunlar arasında giriş-çıkışlarda artırılmış denetimler, okul çevresi güvenlik kontrolleri, karakol erken uyarı hattı, riskli öğrenci izleme sistemi, güvenlik kamerası entegrasyonu, personel eğitimi ile koordinasyon ve denetim yer alıyor.
Özellikle okul çevresinde yaşanabilecek olumsuzlukların önüne geçilmesi amacıyla emniyet birimleri ile okul yönetimleri arasında daha hızlı iletişim sağlanacak. Karakol erken uyarı hattı sayesinde şüpheli durumlara anında müdahale edilmesi planlanıyor.
Riskli öğrenci izleme sistemi ile rehberlik servisleri, okul yönetimleri ve ilgili kurumlar arasında daha güçlü bir takip mekanizması kurulacak. Ayrıca güvenlik kamerası entegrasyonu ile okul çevresi daha etkin şekilde kontrol altında tutulacak.
Bakan Mustafa Çiftçi yaptığı açıklamada, “Okul güvenliğini baştan sona yeniliyoruz. Amacımız çocuklarımızın huzurlu, güvenli ve sağlıklı bir eğitim ortamında bulunmasını sağlamaktır” ifadelerini kullandı.
Yeni sistemin önümüzdeki eğitim-öğretim döneminde Türkiye genelinde kademeli olarak uygulanması bekleniyor.
Okullarda Yeni Güvenlik Modeli Hayata Geçiyor
İçişleri Bakanlığı, okullarda güvenliği artırmak amacıyla kapsamlı bir “Yeni Güvenlik Modeli” uygulamasını devreye alıyor.
Muhabir: Volkan Susem
Yorumlar





