Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı ekipleri, Ankara’daki Mogan Gölü’ne atık su deşarj edildiğinin tespit edilmesi üzerine Ankara Büyükşehir Belediyesi’ne 1 milyon 678 bin lira idari para cezası uyguladı.
Bakanlık ekiplerinin yaptığı incelemelerde, Özel Çevre Koruma Bölgesi sınırları içinde yer alan Mogan Gölü’ne yağmur suyu hattı üzerinden arıtılmamış atık su verildiği belirlendi. Denetimlerin ihbarlar üzerine başlatıldığı öğrenildi.
Yapılan çalışmalarda, Gölbaşı ilçesi Hacılar Mahallesi’nde köprü yapımı sırasında oluşan atık suların arıtılmadan yağmur suyu hattına bağlandığı ve bu hattın Mogan Gölü’ne deşarj yaptığı tespit edildi.
Gölün özel çevre koruma alanı olması nedeniyle cezanın iki kat yaptırım uygulanarak verildiği belirtildi. Sorumlular hakkında ayrıca Ankara Cumhuriyet Başsavcılığı’na suç duyurusunda bulunuldu.
Bakanlık ekiplerinin bölgedeki denetimlerini sürdürdüğü, Mogan Gölü’nün korunmasına yönelik çalışmaların devam ettiği bildirildi.




