Kubbetü’l İslam Ahlat Buluşmaları’nın 14’üncüsü, “Perdeden Dijitale Türkiye’de Sinema” başlığıyla Ahlat’ta sinemaseverleri bir araya getirdi. Programın konuğu, Türk sinemasının usta yönetmenlerinden Mesut Uçakan oldu.

Ahlat Belediye Başkanı Yavuz Gülmez’in girişimleriyle düzenlenen etkinliğe; Ahlat Kaymakamı Batuhan Bingöl, kurum müdürleri ve çok sayıda vatandaş katılım sağladı. Sinemaya ilgi duyan Ahlatlılar, usta yönetmenle birebir sohbet etme fırsatı buldu.
Programda konuşmacı olarak yer alan Mesut Uçakan, Türk sinemasının dünü ve bugünü üzerine değerlendirmelerde bulunarak, sinemanın toplumsal hafızadaki rolüne ve dijitalleşmeyle birlikte geçirdiği dönüşüme dikkat çekti. Etkinliğin moderatörlüğünü ise Yapımcı Cem Çatpınar üstlendi.
Soru-cevap bölümünde katılımcıların yoğun ilgisiyle karşılaşan Uçakan, gençlere sinema alanında üretim cesareti çağrısında bulundu.
Kültür ve sanatın kalbinin attığı programda, “Sinemanın ışığı Ahlat’ta yükseldi.” mesajı öne çıktı. Etkinlik, günün anısına çekilen hatıra fotoğraflarıyla sona erdi.





