Malatya’da kayısı üreticileri, çiçeklenme döneminde yaptıkları ilaçlama çalışmalarında farklı bir yönteme başvurarak dikkat çekiyor.
Akçadağ ilçesine bağlı Doğu Mahallesi’nde üreticilik yapan Turan Kocaman, bahçesinde gerçekleştirdiği ilaçlama öncesinde hazırladığı karışıma zemzem suyu ekleyerek dua etti. Bereketli ve verimli bir sezon geçirmek isteyen üretici, bu yöntemi her yıl düzenli olarak uyguladığını ifade etti.
Kayısı üretiminin yoğun olduğu bölgede çiçeklenme döneminin başlamasıyla birlikte ilaçlama çalışmaları hız kazanırken, bazı üreticilerin manevi uygulamaları da sürdürdüğü görüldü.
Kaynak: İHA




