Baharın simgesi olarak bilinen leylekler, bu yıl mevsim normallerinin üzerinde seyreden sıcaklıklar nedeniyle Erzincan’a beklenenden önce ulaştı. Genellikle nisan ayı başlarında bölgeye gelen leyleklerin mart ayı sonlarında görülmesi vatandaşları şaşırttı. Özellikle Erzincan’ın Kemah ilçesine bağlı bir köyde görüntülenen leylekler, iklim değişikliğinin etkilerini bir kez daha gözler önüne serdi. Yaklaşık 50 yıldır aynı bölgeye göç eden leyleklerin bu yılki erken gelişi dikkat çekti. Köy sakinlerinden Musa Taştan, bölgede yaban ördeği, keklik, sığırcık ve serçe gibi birçok kuş türünün bulunduğunu belirterek, leyleklerin bu yıl daha erken geldiğini söyledi. Taştan, dağlarda çiğdemlerin de erken açtığını ifade ederek, yıllardır aynı noktaya gelen leyleklerin artık kavak ağaçları yerine elektrik direklerini tercih ettiğini dile getirdi. Her yıl bir çift leyleğin bölgeye gelerek 5-6 yavru yaptığını belirten Taştan, sonbaharın gelmesiyle birlikte göç ettiklerini ancak zaman zaman kar ve soğuk hava koşullarında da bölgede kaldıklarını sözlerine ekledi.




