Diyarbakır Büyükşehir Belediyesi, 2 Nisan Dünya Otizm Günü kapsamında otistik bireylerin toplumsal yaşamda daha görünür olması amacıyla “Otizm İçin Kırmızıyı Seç” kampanyasını hayata geçirdi.Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Dairesi Başkanlığı koordinesinde düzenlenen etkinliklerle kent genelinde farkındalık çalışmaları gerçekleştirildi.Birleşmiş Milletler tarafından ilan edilen bu özel gün kapsamında otizmin bir eksiklik değil, farklılık olduğu mesajı ön plana çıkarıldı.Kampanya çerçevesinde Sümerpark Ortak Yaşam Alanı, Şehitlik Molaevi, Kayapınar Molaevi ve Parkorman Aktif Yaşam Merkezi gün batımıyla birlikte kırmızı ışıklarla aydınlatıldı.Kentin farklı noktalarında gece boyunca yanan kırmızı ışıklar, güçlü bir farkındalık mesajı verdi.Belediye, farkındalık çalışmalarını yalnızca ışıklandırma ile sınırlı tutmayarak kentin çeşitli noktalarına yerleştirilen “Otizm için kırmızıyı seçin” yazılı billboardlarla da vatandaşlara çağrıda bulundu.Yapılan çalışmalarla otistik bireylerin ihtiyaçlarının daha iyi anlaşılması, günlük yaşamda karşılaştıkları zorlukların görünür hale getirilmesi ve toplumsal hayata daha aktif katılımlarının sağlanması hedeflendi.




