Uzm. Dyt. Veysel Ciğerli, Kurban Bayramı’nda kesilen etlerin hemen tüketilmesinin sağlık açısından risk oluşturabileceğini belirterek önemli uyarılarda bulundu.
Bursa’da görev yapan Ciğerli, bayram dönemlerinde beslenme düzeninin değişmesiyle birlikte sindirim sorunları, kabızlık, mide rahatsızlıkları, tansiyon yükselmesi ve kalp çarpıntısı gibi sağlık problemlerinin görülebileceğini ifade etti.
Kırmızı etin yüksek kaliteli protein, demir, magnezyum, çinko ve B grubu vitaminleri açısından zengin olduğunu belirten Ciğerli, buna karşın C ve E vitamini içermediğini, bu nedenle sebzelerle birlikte tüketilmesinin önem taşıdığını vurguladı.
Etin pişirme yöntemlerine de değinen uzman, ızgara ve haşlamanın daha sağlıklı olduğunu, kavurma ve kızartmanın ise sindirimi zorlaştırabileceğini söyledi. Bu tür ağır pişirme yöntemlerinin vitamin ve mineral kaybına da yol açabileceğini belirtti.
Ciğerli ayrıca kesilen etlerin hemen tüketilmemesi gerektiğini ifade ederek, etin en az bir gün dinlendirilmesini önerdi. Etlerin küçük parçalara ayrılarak uygun şekilde saklanması gerektiğini belirten uzman, buzdolabında ve derin dondurucuda doğru koşullarda muhafaza edilmesi gerektiğini söyledi.
Çözdürülen etin yeniden dondurulmaması gerektiğini vurgulayan Ciğerli, en güvenli çözündürme yönteminin buzdolabı ortamında yapılması olduğunu da hatırlattı.




