Aydın’ın Kuşadası ilçesinde bir evin banyosuna düşen ebabil kuşu, duyarlı vatandaşların ihbarı ve ekiplerin müdahalesiyle yeniden özgürlüğüne kavuştu. Son günlerde yüksek katlı binalardan evlere düşen ebabil kuşlarıyla ilgili ihbarların arttığı bölgede yaşanan olay, doğa sevgisinin önemini bir kez daha gösterdi.
Kuşadası’nda bir vatandaş tarafından banyodaki küvette bulunan ebabil kuşu, Ekosistemi Koruma ve Doğa Sevenler Derneği ekiplerine teslim edildi. Yapılan kontrollerde sağlıklı olduğu belirlenen kuş, ekipler tarafından doğal yaşam alanına bırakılarak gökyüzüyle buluşturuldu.
Yetkililer, ebabil kuşlarının yapısı gereği yere düştüklerinde kendi başlarına havalanamadıklarına dikkat çekerek vatandaşlara önemli uyarılarda bulundu. Sağlıklı olan kuşların zarar verilmeden yüksek ve açık alanlardan gökyüzüne bırakılması gerektiği vurgulandı.
Ebabillerin yaşamlarının büyük bölümünü havada geçirdiği, uçarken beslendikleri ve doğadaki böcek popülasyonunun dengelenmesine katkı sağladıkları belirtildi. Uzmanlar, bu kuşların özellikle sivrisineklerle mücadelede doğal bir rol üstlendiğini ifade etti.
Banyoya Düşen Ebabil Yeniden Gökyüzüne Kavuştu
Aydın'ın Kuşadası ilçesinde bir evin banyosuna düşen ve EKODOSD ekiplerince kontrol edilerek sağlıklı olduğu belirlenen ebabil kuşu yeniden doğal yaşam alanına bırakıldı.
Kaynak: İHA
Yorumlar




