Bitlis’in Ahlat ilçesinde yaşayan Ahıska Türkleri, Ramazan ayı dolayısıyla düzenlenen iftar programında bir araya geldi. Birlik ve beraberlik mesajlarının verildiği programa çok sayıda davetli katıldı.
Ahlat Belediyesi’ne ait bir alışveriş merkezinde düzenlenen program öncesinde Bitlis Valisi Ahmet Karakaya, Ahıska Türkleri ile kısa bir toplantı yaparak sorun ve taleplerini dinledi. Ardından Kadir Koçak’ın yaptığı dua ile birlikte oruçlar açıldı.
İftar programında konuşan Bitlis Valisi Ahmet Karakaya, Ahıska Türklerinin tarih boyunca büyük zorluklar yaşadığını belirterek 1944 sürgününden bu yana yaşanan sıkıntılara dikkat çekti. Ahıskalı Türklerin vatan kavramını en iyi bilen topluluklardan biri olduğunu ifade eden Karakaya, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın iskan kararnamesiyle yaklaşık 280 hanenin Ahlat’a yerleştiğini ve artık bu toprakların onların da vatanı olduğunu söyledi.
Programda konuşan Ahlat Belediye Başkanı Yavuz Gülmez ise bölgede yaşanan gelişmelere değinerek Ahıska Türklerinin geçmişte büyük acılar yaşadığını ifade etti. Gülmez, Ahıskalı Türklerin sınır bölgelerinde vatanın korunmasında önemli görevler üstlendiğini belirterek Türkiye’de misafir edilen bu topluluğa sahip çıkmanın bir sorumluluk olduğunu dile getirdi.
Dünya Ahıska Türkleri Birliği Genel Sekreteri Fuat Uçar da Ramazan ayının huzur ve dayanışma ortamında geçirilmesinin önemine vurgu yaptı. Uçar, Türkiye’de güven içinde yaşamanın büyük bir nimet olduğunu belirterek devletin ve Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın desteklerinin Ahıska Türkleri için büyük önem taşıdığını söyledi.
Program yapılan konuşmaların ardından çekilen toplu hatıra fotoğrafı ile sona erdi. İftar programına Ahlat Kaymakamı Batuhan Bingöl, Türk Akraba Toplulukları Daire Başkanı Anıl Gündüç, İl Jandarma Komutanı Tuğgeneral Barış Soyal, İl Emniyet Müdürü Koray Şensoy, İl Özel İdaresi Genel Sekreteri Adem Aydoğdu, Göç İdaresi Başkanlığı Basın Müşaviri Ömer Çetin, İl Göç İdaresi Müdürü Cihan Cavli ile çok sayıda kurum temsilcisi katıldı.
Ahlat’ta Ahıska Türkleri İftar Sofrasında Buluştu
Bitlis'in Ahlat ilçesinde yaşayan Ahıska Türkleri, düzenlenen iftar programında bir araya geldi. Ramazan ayının birlik ve beraberlik ruhunu yansıtan programa çok sayıda davetli katıldı.
Kaynak: İHA
Yorumlar





