Ağrı’da tarım ve hayvancılık alanında önemli bir proje hayata geçirildi. Önder Bozkurt, “Süt Toplama Merkezi” projesinin protokolünün imzalandığını duyurarak, çalışmanın bölge üreticileri için kritik bir adım olduğunu açıkladı.
Ağrı Valiliği koordinasyonunda yürütülen proje; Tarım ve Orman İl Müdürlüğü, İl Özel İdaresi ve Ağrı Ticaret Borsası iş birliğiyle hayata geçiriliyor. Pilot uygulama kapsamında sağmal inek sayısı yüksek ve birbirine yakın 5 köy seçilerek lojistik avantaj ve üretici katılımının artırılması hedefleniyor.
Projenin ilk etapta Eleşkirt ilçesinde başlayacağını belirten Vali Bozkurt, süt alımlarının Ulusal Süt Konseyi tarafından belirlenen fiyatlar üzerinden yapılacağını vurguladı. Bu sayede üreticinin emeğinin korunması ve piyasada fiyat istikrarının sağlanması amaçlanıyor.
Yeni sistemle birlikte bölgede üretilen çiğ sütün hijyenik koşullarda, soğuk zincire uygun şekilde toplanması sağlanacak. Böylece hem kalite standartları yükselecek hem de sanayiye düzenli ve güvenilir hammadde arzı yapılabilecek.
Projenin kırsal kalkınmaya da katkı sunacağını ifade eden Bozkurt, özellikle gençler ve kadın üreticilerin sürece daha aktif katılımının teşvik edileceğini söyledi. Uzun vadede ise bölgeye özgü bir süt markası oluşturulması hedefleniyor.
Vali Bozkurt, projeye katkı sunan tüm kurum ve paydaşlara teşekkür ederek, “Süt Toplama Merkezi’nin ilimize ve üreticilerimize hayırlı olmasını diliyorum” dedi.
Ağrı’da Süt Hamlesi: Üreticiye Gelir, Bölgeye Marka Geliyor
Ağrı Valiliği koordinasyonunda, Ağrı'nın tarım ve hayvancılık alanındaki potansiyelini daha ileriye taşıyacak önemli bir adım hayata geçirildi.
Kaynak: İHA
Yorumlar




