Mardin’de Kurban Bayramı öncesi trafik güvenliğini sağlamak amacıyla denetimler artırıldı. Salih Kürkçü, bayram tatili boyunca kent genelinde 2 bin 129 personelin görev yapacağını açıkladı.

Mardin İl Emniyet Müdürlüğü ekipleri tarafından şehir genelinde gerçekleştirilen uygulamalarda, özellikle şehirlerarası otobüs terminali ve kritik güzergahlarda sürücü ile yolculara yönelik denetimler yapıldı. Trafik ekipleri, otobüslere binerek emniyet kemeri kullanımının önemine dikkat çekerken, vatandaşlara bilgilendirici broşürler dağıttı.

Denetimlerde ayrıca alkollü araç kullanımının oluşturduğu risklere dikkat çekmek amacıyla TÜBİTAK destekli alkol simülasyon gözlüğü uygulaması gerçekleştirildi. Gözlüğü deneyimleyen sürücüler, oluşturulan parkurda kontrollü şekilde ilerlemeye çalıştı.

Başkomiser Salih Kürkçü, İçişleri Bakanlığı ve Emniyet Genel Müdürlüğü talimatları doğrultusunda tüm trafik tedbirlerinin alındığını belirterek, bayram boyunca günlük 78 ekip, 10 motosikletli unsur ve 196 personelin sahada olacağını söyledi. Tatil süresi boyunca toplamda 846 ekip ve 110 motorize unsurun görev yapacağı bildirildi.

Tokat'ta Otomobil Kamyonla Çarpıştı: 4 Yaralı
Tokat'ta Otomobil Kamyonla Çarpıştı: 4 Yaralı
İçeriği Görüntüle

Kent genelinde hız kaynaklı kazaların önüne geçebilmek amacıyla 5 mobil radar, 10 EDS hız koridoru ve 7 PTS hız koridorunda denetimlerin sürdüğü öğrenildi. Ayrıca KGYS ve dron destekli kontrollerle ışık ihlali yapan, emniyet kemeri takmayan, direksiyon başında telefon kullanan ve yayalara yol vermeyen sürücülere yönelik uygulamaların devam ettiği belirtildi.

Yetkililer, bayram süresince vatandaşların güvenli yolculuk yapabilmesi için sürücüleri trafik kurallarına uymaları konusunda uyardı.

Kaynak: İHA