Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin dikkat çeken açıklamalarıyla gündeme geldi. 4 yıl süren lise eğitiminin kısaltılabileceği paylaşılırken eğitim süresinin düşürülmesine yönelik açıklamaları oldukça dikkat çekti. Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin yaptığı son dakika açıklamasında 12 yıllık zorunlu eğitim sürecinde kısaltmaya gidecekleri mesajını verdi ve dikkat çeken ifadeler kullandı.

Son dönemlerin en tartışmalı konularından birisi de 12 yıllık zorunlu eğitim süresine yönelik olurken pek çok kişi bu eğitim süresinin oldukça yüksek olduğunu düşünüyor. Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin zorunlu eğitim süresinin kısalabileceğine ilişkin dikkat çeken açıklamalarda bulundu.

ZORUNLU EĞİTİM SÜRESİ KISALACAK MI?

Gittikleri yerlerde 12 yıllık eğitimin uzun olduğunun dile getirildiğini ifade eden Bakan Tekin dikkat çeken açıklamalarda bulundu. Bakan Tekin açıklamasında şu ifadelere yer verdi;

"Toplumun büyük bir kesimi 12 yıllık eğitimin yüksek olduğunu ve tartışılması gerektiğini ifade ediyor. Benim görüşüm de öyle.

Artık çocuklar bilgiye çok daha hızlı ve farklı şekilde erişebiliyorlar. Bu tartışma sadece bizde değil dünyanın her yerinde yapılıyor. Bu konudaki tartışmaları izliyoruz, duruma bakacağız."

Kız çocuklarının eğitime katılım oranlarının oldukça yüksek olduğunu ifade eden Bakan Tekin şunları söyledi;

"Bizi toplum farklı eleştiriyor. Ancak orta öğretimde çocuğunu karma eğitime vermek istemeyenler için seçenekler sunuyoruz. Okul müdürleri ve yardımcılarının eğitimi ve göreve başlamasını milli eğitim akademileri üzerinden yapıyoruz."

Muhabir: Gönül OLCAY