2000 model ve eski araçlar için müjde
2000 model ve eski araçlar için müjde
İçeriği Görüntüle

Milyonlarca vatandaşı yakından ilgilendiren doğalgaz faturalarında yeni bir dönem resmen başlıyor. Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı tarafından elektrikten sonra doğalgazda da hayata geçirilen kademeli tarife sistemi, Mayıs ayı itibarıyla faturalara doğrudan yansıyacak.
Yeni uygulamaya göre her il için iklim koşulları ve aylık tüketim ortalamaları dikkate alınarak özel limitler belirlenecek. Bu sınırların üzerinde tüketim yapan aboneler için devlet desteği devre dışı kalacak. Böylece yüksek tüketim gerçekleştiren kullanıcılar, doğalgazın gerçek piyasa maliyetini kendi bütçelerinden karşılayacak.
Özellikle büyük metrekareli konutlarda yaşayan ve yoğun tüketim yapan yaklaşık 2,8 milyon abonenin bu değişimden doğrudan etkilenmesi bekleniyor. Uzmanlara göre, yeni sistemle birlikte tasarruflu kullanım daha da önem kazanırken, yüksek tüketim yapan haneler için faturaların ciddi şekilde artabileceği öngörülüyor.
Yetkililer, vatandaşların belirlenen tüketim limitlerini aşmamaları için daha dikkatli davranmaları gerektiğini vurgularken, kademeli tarife sisteminin enerji verimliliğini artırmayı hedeflediğini belirtiyor.

Kaynak: Haber Merkezi