Modifiye araçlara yönelik yeni trafik düzenlemesinin yürürlüğe girmesiyle birlikte denetimler ülke genelinde artırıldı. Türkiye Büyük Millet Meclisi’nde kabul edilen düzenleme kapsamında özellikle yüksek sesli müzik sistemi bulunan ve çevreyi rahatsız eden araçlara ağır yaptırımlar uygulanmaya başlandı.
Yeni kurallara göre araçlarda yönetmelikte belirtilen teknik şartlara uymayan ses, müzik, görüntü ve haberleşme cihazlarının bulundurulması ya da kullanılması yasaklandı. Bu düzenlemeye aykırı hareket eden sürücülere 21 bin TL idari para cezası uygulanıyor.
Kuralları ihlal eden araçlar için para cezasının yanı sıra daha ağır bir yaptırım da devreye giriyor. Denetimlerde kurallara uymadığı tespit edilen araçlar 30 gün süreyle trafikten men ediliyor.
Yeni uygulamanın başlamasıyla birlikte birçok araç sahibi ceza almamak için araçlarında bulunan abartılı ses sistemleri ve modifiye ekipmanlarını söktürmek amacıyla sanayi sitelerinin yolunu tuttu. Oto elektrik ve modifiye ustaları, son günlerde özellikle yüksek güçlü ses sistemi sökümü için gelen araç sayısında ciddi artış yaşandığını belirtiyor.
Denetimlerin sıklaşmasıyla birlikte mahalle aralarında veya şehir içinde yüksek sesli müzikle dolaşan araçların sayısında da gözle görülür bir azalma olduğu ifade ediliyor.
Yeni düzenleme birçok vatandaş tarafından da olumlu karşılandı. Gürültü kirliliğinden şikayet eden vatandaşlar, özellikle gece saatlerinde yüksek sesle müzik açan araçların azalmasının mahalle yaşamını daha sakin hale getirdiğini dile getiriyor. Yetkililer ise düzenlemenin amacının hem çevre huzurunu korumak hem de trafik güvenliğini artırmak olduğunu belirterek denetimlerin aralıksız süreceğini bildirdi.