Yargıtay üyeliklerine 8 ismin seçilmesine ilişkin karar Resmi Gazete’de yayımlandı. Hakimler ve Savcılar Kurulu tarafından yapılan değerlendirme sonucunda yeni üyelerin belirlenmesi kararlaştırıldı.
Resmi Gazete’de yayımlanan karara göre Yargıtay Birinci Başkanlığı, 16 Yargıtay üyeliği kadrosunun boşaldığını bildirdi. Bunun üzerine Hakimler ve Savcılar Kurulu tarafından yapılan görüşmelerde boş kadrolardan 8’i için seçim gerçekleştirildi.
Alınan karar kapsamında İstanbul Anadolu Ağır Ceza Mahkemesi Başkanı Ahmet Kaya, Türkiye Adalet Akademisi Başkanı Bekir Altun, Büyükçekmece Hakimi Çimen Atacan Tuna, Yargıtay Cumhuriyet Savcısı Hüseyin Kürşad Serbes, Yargıtay Tetkik Hakimi İbrahim Acarlı, Adalet Bakanlığı Yüksek Müşaviri Musa Kanıcı, Yargıtay Cumhuriyet Savcısı Niyazi Acar ve Kayseri Bölge Adliye Mahkemesi Cumhuriyet Başsavcısı Tolgahan Öztoprak Yargıtay üyeliğine seçildi.
Söz konusu atamalarla birlikte Yargıtay’daki boş üyelik kadrolarının önemli bir kısmı doldurulmuş oldu. Yeni üyelerin göreve başlamasıyla yüksek yargıdaki kadro yapılanmasının güçlenmesi bekleniyor.
Yargıtay’a 8 Yeni Üye Seçildi
Yargıtay üyeliklerine 8 ismin seçilmesine ilişkin karar Resmi Gazete'de yayımlandı.
Bunlar da ilginizi çekebilir