Uzun yıllar boyunca farklı sosyal güvenlik kurumlarına prim ödeyen milyonlarca sigortalıyı ilgilendiren önemli bir yargı kararı çıktı. Yargıtay Hukuk Genel Kurulu'nun verdiği emsal nitelikteki kararla, vatandaşların kendi iradeleri dışında hizmet birleştirmeye zorlanamayacağı netlik kazandı.
SGK Başuzmanı İsa Karakaş'ın değerlendirmelerine göre, karar özellikle Sosyal Sigortalar Kurumu (SSK), Bağ-Kur ve Emekli Sandığı'nda farklı dönemlerde çalışmış olan sigortalılar açısından büyük önem taşıyor. Buna göre, emeklilik için gerekli şartları tek bir kurumda tamamlayan vatandaşlar, daha avantajlı olan statüden emekli olabilmek için istemedikleri hizmet sürelerini birleştirmek zorunda kalmayacak.
Karara konu olan davada, sigortalının yalnızca Bağ-Kur hizmetlerinin dikkate alınmamasını talep ettiği, Emekli Sandığı hizmetlerinin ise dışlanmasını istemediği ortaya çıktı. İlk derece mahkemesi bu yönde karar verirken, dosya Yargıtay'a taşındı. Son olarak Yargıtay Hukuk Genel Kurulu, davacının talebinin açık olduğunu belirterek yerel mahkemenin kararını hukuka uygun buldu.
Bu kararla birlikte, birden fazla sigorta statüsünde hizmeti bulunan vatandaşların, kendileri için daha erken emeklilik ve daha yüksek maaş avantajı sağlayan statüleri tercih edebilmesinin önü açılmış oldu. Uzmanlar, kararın benzer durumda bulunan çok sayıda sigortalı için emsal teşkil edeceğini belirtiyor.
Yargıdan Emeklilikte Ezber Bozan Karar!
Uzun yıllar boyunca farklı sosyal güvenlik kurumlarına prim ödeyen milyonlarca sigortalıyı ilgilendiren önemli bir yargı kararı çıktı. Yargıtay Hukuk Genel Kurulu'nun verdiği emsal nitelikteki kararla, vatandaşların kendi iradeleri dışında hizmet birleştirmeye zorlanamayacağı netlik kazandı.
Bunlar da ilginizi çekebilir