İlkbaharın habercisi leylekler, Afrika’dan başladıkları uzun göç yolculuğunun ardından Ardahan’a ulaştı. Havaların ısınmasıyla birlikte kente gelmeye başlayan leylekler, doğanın uyanışını müjdeleyerek bölgeye canlılık kattı.
Her yıl düzenli olarak ilkbahar aylarında Ardahan’a gelen leylekler, yaz mevsimini elektrik direkleri ve evlerin çatılarına kurdukları yuvalarda geçiriyor. Kentteki yaşamın simgelerinden biri haline gelen bu kuşlar, hem doğal dengeye katkı sağlıyor hem de görsel bir zenginlik oluşturuyor.
Sonbahara kadar Ardahan’da konaklayan leylekler, havaların soğumasıyla birlikte yeniden göç yolculuğuna çıkarak sıcak iklimlere yöneliyor. Göç döngüsünü her yıl aksatmadan sürdüren leylekler, bölge halkı tarafından baharın gelişinin en önemli işaretlerinden biri olarak kabul ediliyor.
Leylekler Ardahan’a Döndü
İlkbaharın habercisi leylekler, Afrika'dan başladıkları göç yolculuğunun ardından Ardahan'a ulaştı.
Bunlar da ilginizi çekebilir