Gündem

İran’dan ateşlenen balistik füze imha edildi, parçalar Gaziantep’e düştü

Milli Savunma Bakanlığı (MSB), İran’dan ateşlenen bir balistik füzenin Türk hava sahasını ihlal etmesi üzerine hava savunma sistemlerinin devreye girdiğini açıkladı. Yapılan müdahale sonucunda füzenin North Atlantic Treaty Organization (NATO) unsurları tarafından Doğu Akdeniz üzerinde etkisiz hale getirildiği bildirildi.

Milli Savunma Bakanlığı (MSB), İran’dan ateşlenen bir balistik füzenin Türk hava sahasını ihlal etmesi üzerine hava savunma sistemlerinin devreye girdiğini açıkladı. Yapılan müdahale sonucunda füzenin North Atlantic Treaty Organization (NATO) unsurları tarafından Doğu Akdeniz üzerinde etkisiz hale getirildiği bildirildi.
Bakanlıktan yapılan açıklamaya göre imha edilen mühimmatın bazı parçaları Gaziantep’te boş arazilere düştü. Olayda herhangi bir can kaybı veya yaralanma yaşanmadığı belirtildi.
MSB açıklamasında, İran’dan ateşlenip Türk hava sahasına giren balistik mühimmatın Doğu Akdeniz’de konuşlu NATO hava ve füze savunma unsurları tarafından havada imha edildiği ifade edildi. Düşen parçaların yerleşim alanlarına isabet etmediği ve güvenlik ekiplerinin bölgede inceleme başlattığı aktarıldı.
Bakanlık, Türkiye’nin iyi komşuluk ilişkilerine ve bölgesel istikrara önem verdiğini vurgulayarak, ülkenin topraklarına ve hava sahasına yönelik her türlü tehdide karşı gerekli adımların kararlılıkla atılacağını belirtti. Açıklamada ayrıca, Türkiye’nin yaptığı uyarılara riayet edilmesinin bölgesel güvenlik açısından önem taşıdığı ifade edildi.
Yetkililer, olayla ilgili gelişmelerin yakından takip edildiğini ve kamuoyunun bilgilendirilmeye devam edileceğini bildirdi.