Kahramanmaraş’ın Göksun ilçesine bağlı Değirmendere beldesinin yüksek kesimlerinde yetişen çiriş otu, baharın gelişiyle birlikte yeniden toplanarak sofralara ulaşmaya başladı.Kayalık ve zorlu arazilerde yetişen çiriş otu, hem kendine özgü lezzeti hem de yüksek besin değeriyle dikkat çekiyor.Yöre halkı tarafından börek, boranı ve pilav gibi birçok yemekte kullanılan bitki, aynı zamanda kışlık olarak da hazırlanarak yıl boyunca tüketiliyor.Çiriş otu özellikle kavurma ve otlu börek şeklinde tercih edilirken, doğal yapısı sayesinde sağlıklı beslenmek isteyenlerin de ilgisini çekiyor.Göksun’da yaşayan Halil İbrahim Algan, Değirmendere çirişinin diğer bölgelerde yetişen türlerden farklı olduğunu belirterek yüksek rakımda yetişmesi nedeniyle daha dayanıklı ve vitamin açısından zengin olduğunu ifade etti.Çiriş toplamanın oldukça zahmetli olduğunu vurgulayan Algan, yaklaşık 70 kilogram ürün için 30 kilometrelik zorlu bir yolculuk yaptıklarını söyledi.Bölgede yoğun emekle toplanan çiriş otunun kilosu ise 300 TL’ye kadar alıcı buluyor.
Dağların Şifası Tezgâhta
Kahramanmaraş'ın Göksun ilçesine bağlı Değirmendere beldesinin yüksek kesimlerinde yetişen çiriş otu, baharın gelişiyle birlikte yeniden toplanmaya başlandı.
Bunlar da ilginizi çekebilir