Osmaniye’de son günlerde etkili olan yağışların ardından Ceyhan Nehri’nin debisi yükseldi. Artan su seviyesi nedeniyle Devlet Su İşleri’ne (DSİ) ait Cevdetiye Regülatörü’nde kontrollü su tahliyesi yapıldı.
Merkeze bağlı Cevdetiye beldesinde bulunan regülatörde, su seviyesinin güvenli aralığa düşürülmesi için kapaklar yer yer açılarak fazla suyun tahliyesi sağlandı. Yetkililer, uygulamanın taşkın riskine karşı önlem amaçlı gerçekleştirildiğini bildirdi.
Bölgede sonbahar ve kış aylarında artan yağışların dere ve çayların debisinde belirgin yükselişe neden olduğu ifade edildi. Yapılan kontrollü tahliyelerle su seviyesinin dengelenmesinin hedeflendiği kaydedildi.
Öte yandan, geçen yıla kıyasla yağış miktarındaki artışın tarımsal üretim açısından olumlu karşılandığı belirtildi. Vatandaşlar ise hem barajların doluluk oranının artmasından hem de yer altı su kaynaklarının beslenmesinden memnuniyet duyduklarını ifade etti.
Ceyhan Nehri Yükseldi Regülatörde Kontrollü Su Tahliyesi
Osmaniye'de son günlerde etkili olan yağışların ardından Ceyhan Nehri'nin debisi yükseldi. Artan su seviyesi nedeniyle merkeze bağlı Cevdetiye beldesinde bulunan Devlet Su İşleri'ne (DSİ) ait Cevdetiye Regülatörü'nün kapakları yer yer açılarak kontrollü su tahliyesi gerçekleştirildi.
Bunlar da ilginizi çekebilir