Bitlis

Bitlis’te Hayvanlar Meralara Çıktı

Bitlis’te havaların ısınmasıyla birlikte besiciler rahat nefes aldı. Uzun ve sert geçen kış mevsiminin ardından küçükbaş hayvanlar yeniden meralara çıkarıldı. Güneşli havayı fırsat bilen üreticiler, sürülerini doğal otlaklarda otlatmaya başladı.

Loading...

Bitlis’te havaların ısınmasıyla birlikte besiciler rahat nefes aldı. Uzun ve sert geçen kış mevsiminin ardından küçükbaş hayvanlar yeniden meralara çıkarıldı. Güneşli havayı fırsat bilen üreticiler, sürülerini doğal otlaklarda otlatmaya başladı.

Kent genelinde etkili olan yoğun kar yağışı nedeniyle aylarca ahırlarda kalan hayvanlar, baharın gelmesiyle birlikte doğayla buluştu. Özellikle yüksek kesimlerde karların erimesiyle yeşeren meralar, küçükbaş hayvan yetiştiricileri için yeniden umut oldu.

Besiciler, bu yıl kar yağışının uzun sürmesi nedeniyle büyük zorluk yaşadıklarını belirtti. Kış boyunca hayvan yemlerinin hızla tükendiğini ifade eden üreticiler, artan maliyetlerin kendilerini zorladığını söyledi. Havaların ısınması ve hayvanların meraya çıkmasının yem yükünü azalttığını belirten yetiştiriciler, doğal otlakların hem hayvan sağlığı hem de ekonomik açıdan büyük avantaj sağladığını dile getirdi.

Bitlis’te baharın gelişiyle birlikte meralarda hareketlilik yaşanırken, küçükbaş hayvanların doğal ortamda otlaması renkli görüntüler oluşturdu. Üreticiler, yeni sezonun verimli geçmesini beklediklerini ifade etti.