Bitlis

Bitlis Eren Üniversitesi’nde Sağlık İçin Yürüyüş Düzenlendi

7 Nisan Dünya Sağlık Günü kapsamında Bitlis Eren Üniversitesi’nde sağlıklı yaşam farkındalığını artırmak amacıyla kampüs içi yürüyüş etkinliği gerçekleştirildi.

7 Nisan Dünya Sağlık Günü kapsamında Bitlis Eren Üniversitesi’nde sağlıklı yaşam farkındalığını artırmak amacıyla kampüs içi yürüyüş etkinliği gerçekleştirildi. Sağlık Bilimleri Fakültesi Beslenme ve Diyetetik Bölümü tarafından organize edilen etkinlik, akademik personel ve öğrencilerin yoğun katılımıyla gerçekleşti.
Etkinlik, Sağlık Bilimleri Fakültesi’nde kurulan bilgilendirme standının ziyaret edilmesiyle başladı. Standda “Spor Dostu Kampüs”, “Hareketsiz Kalma Hayatı Yakala” ve “Kampüste Spor Hayatta Konfor” başlıkları altında öğrencilere sağlıklı yaşam, fiziksel aktivite ve dengeli beslenmenin önemi hakkında bilgilendirme yapıldı.
Bilgilendirme programının ardından Sağlık Bilimleri Fakültesi önünde başlayan yürüyüş, Spor Bilimleri Fakültesi önünde gerçekleştirilen açma-germe ve ısınma hareketleriyle devam etti. Katılımcılar yürüyüşlerini rektörlük binası önünde tamamladı.
Programın devamında günün anlam ve önemine ilişkin konuşmalar gerçekleştirildi. Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Ayşe Dilek Özşahin Kireçci, sağlıklı yaşam alışkanlıklarının erken yaşta kazanılmasının önemine dikkat çekerek, üniversite olarak öğrencilerin fiziksel ve ruhsal iyi oluşlarını destekleyen faaliyetlere büyük önem verdiklerini belirtti.
Sağlık Bilimleri Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Mehmet Sait İzgi ise bu tür etkinliklerin toplumsal farkındalık oluşturduğunu vurgulayarak, sağlıklı beslenme ve düzenli fiziksel aktivitenin yaşam kalitesine önemli katkılar sunduğunu ifade etti.
Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı’nda görevli Diyetisyen Tuğba Çankaya da dengeli beslenme ve aktif yaşamın birey sağlığı üzerindeki olumlu etkilerine değinerek öğrencilere günlük yaşamlarında uygulayabilecekleri önerilerde bulundu.
Etkinliğe; Genel Sekreter Doç. Dr. Behçet Kocaman, Dekan Yardımcıları Dr. Öğr. Üyesi Kenan Kendilci ve Dr. Öğr. Üyesi Elif Akyiğit Albayrak ile birlikte çok sayıda akademik personel ve öğrenci katılım sağladı.
Sağlıklı yaşam bilincini artırmayı amaçlayan etkinlik, katılımcılardan yoğun ilgi görürken, üniversite yönetimi bu tür farkındalık çalışmalarının yıl boyunca devam edeceğini belirtti.