Çevre

Beytüşşebap’ta Keçi Yetiştiriciliği Bitme Noktasında

Şırnak'ın Beytüşşebap ilçesinde keçi besleyen vatandaşlar, köyden kente yoğun göç nedeni ile bu işi yapamaz hale geldi. Eskiden her hanede 200'e yakın keçi bulunan köydeki hayvanların varlığı 4'te 3 oranında azaldı. Çiftçiler, koyun desteği ile birlikte keçi desteğinin de sağlanmasını istiyor.

Beytüşşebap ilçesine bağlı Beşağaç Köyü’nde yıllardır geçim kaynağı olan keçi yetiştiriciliği, köyden kente göç nedeniyle ciddi oranda azaldı. Bir dönem her hanede yaklaşık 200 keçinin bulunduğu köyde hayvan varlığı yüzde 75 oranında düşerken, birçok aile geçim sıkıntısı nedeniyle şehirlere göç etti. İlçeye 45 kilometre uzaklıkta bulunan ve kış aylarında kar kalınlığının 3 metreyi bulduğu dağ köyünde kalan vatandaşlar, gençlerin daha iyi iş imkanları için baba mesleğini bıraktığını belirtiyor. Köyde yaşamını sürdüren 65 yaşındaki Hamit Acer, geçmişte 200 keçisi olduğunu ancak bugün sayının 60’a düştüğünü söyledi. Eskiden her evde yüzlerce keçi bulunduğunu ifade eden Acer, artık gençlerin köyde kalmak istemediğini ve besiciliğin her geçen gün zorlaştığını dile getirdi. Köylüler, koyun yetiştiriciliğine verilen desteklerin keçi için de sağlanması halinde üretimin yeniden canlanabileceğini vurguluyor. Şu anda birçok evde ortalama 50 keçi kaldığını belirten vatandaşlar, destek verilmemesi halinde göçün artacağını ve keçi yetiştiriciliğinin tamamen sona erebileceğini ifade ediyor.